۱۳۸۷ مهر ۵, جمعه

4mm

سلام دوستای عزیزم داشتم توی نت میچرخیدم به یه سایت جالب بر خوردم و این مطلب که در زیر میخونیدش از همون سایت هست. امیدوارم خوشتون بیاد در ضمن کل سایت به نظر من جالبه.
قانون مورفي در سال ‌١٩٤٩ در پايگاه نيروي هوايي ادوارز شکل گرفت. مورفيمهندس هوافضا بود که روي يک پروژه کار مي کرد. در يکي از سخت‌ترينآزمايش‌هاي پروژه يک تکنسين تمام سيم‌ها را برعکس وصل کرد و آزمايش خرابشد. مورفي درباره اين تکنسين گفت : اگه يه راه براي خراب کردن چيزي وجودداشته باشه او همون يه راه رو پيدا مي کنه!!!
و اين اولين قانون مورفي بود که در ابتدا در فرهنگ فني مهندسين رواج پيداکرد و بعد به فرهنگ عامه راه پيدا کرد. بعداً قوانين ديگري هم بعد از کسبرتبه لازم از بنياد مورفي در زمره قوانين اصلي قرار گرفتند…
حالا برخی از قوانين مورفي :
اگر در توده يا کپه اي به دنبال چيزي بگردي، چيز مورد نظر حتما در ته قرار دارد.
هيچ کاري آن طور که به نظر مي‌رسد ساده نيست.
وقتي در ترافيک گيرکرده‌اي لايني که تو در آن هستي ديرتر راه مي‌افتد.
هر کاري بيش از آن چه فکرش را مي‌کني دو برابر آن چه بايد وقت مي‌برد مگراين که آن کار ساده به نظر برسد که در آن صورت سه برابر وقت مي‌گيرد.
هر چيزي که بتواند خراب شود خراب مي شود آن هم در بدترين زمان ممکن.
در صورتي که شانس انجام درست يک کار پنجاه پنجاه باشد احتمال غلط انجامدادن آن نود درصد است.
وسايل نقليه اعم از اتوبوس، قطار، هواپيما و… هميشه ديرتر از موعد حرکتمي کنند مگر آن که شما دير برسيد در اين صورت درست سر وقت رفته اند !
اگر به نظر مي‌رسد همه چيزها خوب پيش مي‌روند حتما چيزي را از قلم انداخته اي.
احتمال بد پيش رفتن کارها نسبت مستقيم با اهميت آنها دارد.
هر وقت خودت را براي انجام دادن کاري آماده کرده اي ناچار مي شوي اول کارديگري را انجام دهي.
اشياي قيمتي اگر سقوط کنند به مکان‌هاي غيرقابل دسترس مثل کانال آب يادستگاه زباله خرد کن (آن هم در حالي که روشن است) مي افتند.
‌٨٠% امتحانات پايان ترم براساس کلاسي است که در آن غايب بوده اي. وقتيقبل از امتحانات نکات را مرور مي کني مهمترين شان ناخوانا ترينشان است .
قوانين اتوبوسي مورفي: اگر تو ديرت شده اتوبوس هم دير مي آيد. اگر زودبرسي اتوبوس دير مي‌آيد. اگر دير برسي اتوبوس زود رسيده است. اگر بليتنداشته باشي پول خرد هم نداري. وقتي پول خرد داري که بليت هم داري. هر چهبيشتر از راننده بپرسي که کدام ايستگاه بايد پياده شوي احتمال اين کهدرست راهنمايي ات کند کمتر خواهد شد .
قوانين كامپيوتري مورفي: ديسک مشتري در سيستم تو خوانده نمي شود. اگربراي خواندن آن نرم افزار پيچيده اي روي سيستمت نصب کني آخرين باري خواهدبود که چنين ديسکي به دستت مي رسد.
قوانين عاشقانه ي مورفي: همه خوب ها تصاحب شده اند ، اگر تصاحب نشدهباشند حتما دليلي دارد. هر چه شخص مذکور بهتر و مناسب تر باشد، فاصله‌اشاز تو بيشتر است.
قوانین نظامیهرگز یک سنگر را با کسی که از تو قوی تر است تقسیم نکناگر افسر مافوق تورا می بینید، پس دشمن هم تو را می بینداگر در جبهه داری خوب پیشرفت می کنی، حتما” به سمت دام دشمن می رویاگر نیاز داری که همین الآن با افسر مافوق خود صحبت کنی، یک چرت بزن
قوانین تکنولوژیمنطق عبارت است از یک روش سیستماتیک برای رسیدن به یک نتیجه غلطتمامی اکتشافات و اختراع های بزرگ دنیا بر اثر اشتباه بجود آمده انداگر یک برنامه کامپیوتری بدرد نخورد باید آنرا مستند کرداگر یک برنامه کامپیوتری مفید باشد باید آنرا عوض کرددر اجرای پروژه مهم نیست چقدر منابع در اختیار دارد به هر حال کم است
فلسفه مورفي: ” لبخند بزن … فردا روز بدتريه “!!!
و اما سرنوشت خود آقاي مورفي : يه شب تو يه بزرگراه سوخت ماشين آقايمورفي تموم مي‌شه. اون شب تو بزرگراه ترافيک بوده و ماشين‌ها با سرعتمورچه مي رفتن. آقاي مورفي هم مي زنه کنار که بقيه رو با تاکسي بره. همينجوري راحت کنار بزرگراه ايستاده بوده که يهو ماشين يه توريست انگليسي کهداشته خلاف جهت مي اومده مي زنه بهش و مي‌ميره. اتفاقا اون روز لباسش همسفيد بوده!!!
این هم جالبه:
خرس گدا:
جانورشناسان و کارشناسان حیات وحش در کرواسی می گویندیک خرس قهوه ای به خوبی یاد گرفته که در منازل را بزنند وصاحبخانه هارا فریب داده و داخل شوند .این خرس قهوه ای تقریبه 224کیلو وزن داردو به احتمال زیاد از کسی یاد گرفته است که اگر مودبانه در بزند او رابه درون راه خواهند داد وبه او غذا خواهند داد
...
امروز سر یه موضوع لعنتی اونقدر عصبانی شدم که یه بسته دیازپام 10 برداشتم و دو تا شو با هم خوردم یک لحظه فکر خود کشی زد به سرم و میخواستم همشو بخورم ولی تـ ـ ـخـ ـ ـمشو نداشتم. یکی از دوستامم که از موضوع با خبر شده بود گفت این چیزا آرومت نمیکنه و پیشنهاد کلرپرومازین رو داد نمیدونم جدیداً چه مرگم شده همیشه دیازپام تو جیبمه. الانم باید یه فکر اساسی کنم چون دیگه جواب نمیده اثرش بعد از دو سه ساعت از بین رفت و الان باز اون حالت عصبی کوفتی اومده سراغم این روانپزشکای بی سوادم که روز به روز قرص ها رو قوی تر میکنن. دیگه خسته شدم نمیدونم چه جوری آدم میتونه به آرامش دست پیدا کنه، قبلاً فکر میکردم یه مسافرت کوتاه به یه جای خوش آب و هوا حالمو درست میکنه ولی هیچ فرقی به حالم نکرد. من حاضرم میلیون ها تومن خرج کنم که باز روی آرامش رو ببینم. اونقدر یاس و ناامیدی سراسر وجودمو گرفته که به هیچ چیز دیگه ای نمیتونم فکر کنم. همیشه فکر میکنم حروم شدم و تمام زندگیمو باختم. درصورتی که خودمم میدونم اینجوری نیست و زندگی خوبی دارم و چیزی توی زندگی کم ندارم ولی این حالت دست خودم نیست من از این زندگی راضی نیستم. چیزایی که ازشون متنفرم همیشه جلوی چشمم هستن. حاضرم هرچی دارم بدم و بتونم با خیال راحت بخندم. با خیال راحت بخوابم - با خیال راحت زندگی کنم
خدا جون من خسته شدم تا کی؟

هیچ نظری موجود نیست: